Betingelser

Bestilling

Når du har bestilt en eller flere varer fra Torgunns Barneklær vil du motta en ordrebekreftelse på e-post. Du vil raskt få beskjed om varen eventuelt er utsolgt, og informasjon om når den eventuelt kommer inn igjen. Dersom varen er utsolgt vil vi kreditere beløpet eller oppdatere din faktura.

Priser og betaling 

Alle priser er i norske kroner (NOK) og er inkludert merverdiavgift (mva).

Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt m.m. Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/tjenester på siden.

Ta kontakt med oss om du har spørsmål.
Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel!

Hos Torgunns.no betaler du trygt og enkelt med Mondido. Her kan du betale med bankkort / kredittkort (VISA / MasterCard) eller Vipps. Faktura eller delbetaling tilbys gjennom Walley.
Alle persondata håndteres i henhold til Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.
Når du handler hos Torgunns Barneklær blir betalingen behandlet av Mondido, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard/Eurocard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.

Levering og Frakt

Vanligvis vil varene sendes fra oss innen 1-3 virkedager etter at ordren er mottatt (vi sender pakker hver dag ved behov), hvis ikke vil du motta en epost fra oss. Vi sender varene med sporbare pakker fra Bring, og pakken er sporbare hele veien fra Torgunns Barneklær og hjem til deg. Normalt tar det 1-3 virkedager fra ordren din blir pakket hos oss til den ankommer ditt postkontor, eller postkasse.

I perioden 12.12 - 23.12 vil imidlertid sendetiden kunne øke med inntil to dager. Vi tar forbehold om evt. ytterligere forsinkelser.

Vi opererer med en fast fraktkostnad på 55 NOK på vanlige ordrer som sendes som pakker i postkassen med RFID sporing og fri frakt på alle ordre over 750NOK(gjelder ikke Scoot & Ride sparkesykler). Gjeldende fraktsatser gjelder til norske adresser. Dersom du ønsker varene sendt til en adresse i utlandet vennligst ta kontakt med oss pr e-post, så vil vi sjekke mulighet for frakt og nøyaktig fraktkostnad.

Smokker, undertøy og biteleker med brutt forsegling kan ikke returneres.

Du som kunde er selv ansvarlig for å legge inn riktig navn- og adresseinformasjon på ordren din som skal samsvare med folkeregisteret. For uavhentede pakker som ikke er avtalt på forhånd med Torgunns.no vil kunden normalt bli belastet med et gebyr på kroner 250,- inkl. mva. Dette gebyret skal dekke frakt tur/retur Torgunns.no, og de direkte kostnadene til plukking, pakking og emballering av produktene. Gebyret er uavhengig av om man ønsker ordren tilsendt på nytt.

Dersom pakker ikke dukker opp må Torgunns Barneklær være informert om det så tidlig som mulig. Max 2 uker etter bestillingsdato. Pakker som blir etterlyst etter denne fristen vil ikke bli erstattet. Erstatning gjelder kun for servicepakker(ikke pakke i postkassen).

Avbestilling/angrefrist/reklamasjon

Dersom du ønsker å avbestille varene tar du snarest kontakt med oss.
Om varene er sendt må angrefristen benyttes, hvis ikke kansellerer vi ordren og gir deg pengene tilbake.

Ifølge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover. Vi opererer med 30 dagers angrefrist etter mottak av pakke.
Dersom du vil angre på kjøpet skal varen(e) returneres ubrukt, med lappene på og i eventuell original emballasje.

Varer som ikke kan returneres: smokker & undertøy, evt. andre varer med brutt forsegling.

Returportoen koster 75,- som vil bli trukket fra din ordre ved mottatt retur.
Du vil motta returetikett på e-post fra oss dersom du ønsker å returnere noen vare. Retur SKAL registreres via nettsidene våre retur.torgunns.no.
Du vil motta en e-post med godkjent eller avvis retur ref. våre retningslinjer for retur. 

Retursending kan leveres til Posten ellers kan du bestille opphenting av retur fra Postkasse på Posten.no.

VARENE SKAL RETURNERES INNEN 7 DAGER ETTER MOTTAK AV RETURETIKETT PR MAIL.

Det er ikke mulig å returnere varer etter 30 dager etter du mottok pakken.

Hvis dere benytter angreretten, forplikter vi oss til å betale tilbake deres betaling for vare senest 30 dager etter at vi har mottatt varen, eller hvis det gjelder en tjeneste senest 30 dager etter at vi har fått melding om at dere ønsker å benytte angreretten. Dere må selv betale returkostnader for å sende tilbake varer, returporto blir trukket fra ordren din ved retur. Returporto er pr. dags dato 75kr.
Se også Forbrukerrådets hjemmesider for mer informasjon om deres rettigheter.

Ved reklamasjon må kunde ta kontakt med oss pr mail med bilder og forklaring av feilen innen 2 mnd elr rimelig tid fra det at mangelen ble oppdaget. Reklamasjonsrett gjelder i 2år. 

Garantier og service

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.


Betingelser Klarna:

Klarna Faktura/Delbetale:

Kjøp nå - betal senere

Vilkårene for “Betal senere” gjelder når du kjøper varer, billetter eller tjenester, og velger å betale senere. 

Når du velger å betale senere, tilbyr vi deg å betale innen 30 dager fra forsendelsen av dine varer eller billetter, eller datoen for bestilte tjenester. Klarna Bank AB ("Klarna") vil overta betalingskravet fra butikken, men butikkens kjøpsvilkår vil fortsatt være gjeldende. Klarna vil sende deg betalingsinstruksjoner, slik at du kan betale direkte til Klarna. For kontaktopplysninger og mer informasjon, kan du gå til klarna.no

Kostnader og avgifter 

Dersom betalingen ikke registreres innen satt forfallsdato, vil det tilkomme et purregebyr på 35 NOK. Ved fortsatt utelatt betaling sendes et inkassovarsel med nytt purregebyr. Kravet blir deretter sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe.

Kredittsjekk og behandling av personopplysninger 

Hvis du velger å betale senere vil Klarna vurdere din kredittverdighet, og du vil da motta en e-post om dette. Klarna behandler dine personopplysninger for å kunne oppfylle våre forpliktelser i denne avtalen og for ytterligere årsaker spesifisert i vår Personvernerklæring. Personvernerklæringen kan du finne her eller på vår hjemmeside, og ved å bruke Klarnas tjenester bekrefter du at du har lest denne erklæringen. Vi behandler dine personopplysninger for å blant annet utføre identifisering, kundeanalyse, kredittbedømminger, markedsføring og bedriftsutvikling. Vi kan også overføre dine personopplysninger til utvalgte partnere (slik som kredittopplysningsbyråer) som kan være etablerte utenfor EU/EØS. Du finner mer informasjon om vår deling av dine personopplysninger, dine rettigheter i forhold til dette, hvordan du kan kontakte oss dersom du har spørsmål eller hvilke myndigheter du kan kontakte angående klager i vår Personvernerklæring.

Tildeling og overføring

Du får ikke tildele eller overføre rettigheter eller forpliktelser du har under disse vilkårene. Til den grad hvor det ikke allerede er lovpålagt, kan Klarna, når som helst, tildele eller overføre disse vilkårene eller enhver rettighet og/eller forpliktelse under disse vilkårene, gitt at tildelingen eller overføringen ikke er til skade for deg, og ikke endrer dine rettigheter eller forpliktelser under disse vilkårene.

Klarna Kortbetaling:

Vilkår for transaksjoner med engangskort

Følgende vilkår gjelder når du søker om et engangskort fra Klarna Bank AB (publ) for å betale med i en valgfri butikk.

Hva er et engangskort?

Det er et betalingsalternativ for de butikkene som ikke tilbyr Klarna som betalingsmetode, men der muligheten for å betale med VISA-kort finnes. Du kommer til å få et VISA-kortnummer av Klarna som kun kan brukes én gang. Du betaler så til Klarna gjennom den Klarna-betalingsmetoden som du har valgt.

Hvordan fungerer det?

Du kan søke om et engangskort i Klarnas kundeportal som er tilgjengelig på vår hjemmeside og i vår app. Der skriver du hvilket beløp du har tenkt å handle for, hos hvilken butikk og hvordan du vil betale til Klarna. Når du har gjennomført disse stegene, lages det et engangskort i løpet av noen få sekunder som du kan bruke for å handle i butikken du har valgt.

Ta en handlerunde, gå til butikkens kasse og velg kredittkort/VISA som betalingsmetode. Kopier kortopplysningene (kortnummer, gyldighet og CVV/CVC) som du har fått fra Klarna, og lim inn opplysningene i de obligatoriske feltene. Gjennom å gjøre dette samtykker du til at transaksjonen gjennomføres og at engangskortet debiteres av butikken. Transaksjonsopplysningene vil vises i Klarnas kundeportal etter kjøpet. Du betaler så for kjøpet med den betalingsmetoden du valgte hos Klarna i forbindelse med opprettelsen av engangskortet.

Ditt engangskort er kun gyldig for ett kjøp og utgår etter 24 timer dersom det ikke brukes.

Betalingsalternativer

Transaksjonen kan betales gjennom ett av de betalingsalternativene du blir tilbudt når du søker om kortet. Vilkårene som framkommer for hvert alternativ gjelder.

Oppbevar det trygt

Engangskortet opprettes i Klarnas kundeportal. Det er derfor viktig at du beskytter innloggingen din til Klarnas kundeportal fra uautorisert tilgang gjennom å aldri avsløre dine innloggingsopplysninger. Innloggingen til kundeportalen er koblet til din e-postadresse og/eller er beskyttet av BankID. Sørg dermed for at du har tilgang til din telefon og din e-postadresse. Engangskortet blir utstedt til deg personlig, og du skal derfor aldri tillate en annen person å bruke det i ditt navn.

Kan jeg bruke engangskortet i hvilken som helst butikk?

Du kan bruke engangskortet i alle nettbutikker som har VISA som betalingsmetode. Vi støtter ikke bruk av engangskortet for visse typer av tjenester eller hos butikker som tilbyr visse former av tjenester, for eksempel (i) kontantuttak, (ii) transaksjoner som involverer formål som direkte kan konverteres til kontanter, slik som eksempelvis elektronisk overføring av postanvisning; utenlandsk valuta, postanvisninger og reisesjekker; gambling inkludert lotterier, statlig eide lotterier, nettkasino, sjetonger for kasinospill, hesteveddeløp utenfor veddeløpsbane, hest- eller hundeveddeløp og andre innsatser ved veddeløpsbaner, (iii) eskorte og lignende tjenester.

Om deg:

Du er 18 år eller eldre. Du er innlogget i Klarnas kundeportal som en Klarna-bruker.

Hva koster det?

Engangskortet er en gratistjeneste, men vær oppmerksom på at det kan tilkomme kostnader for den betalingsmetoden du har valgt hos Klarna. Du finner mer informasjon om dette i vilkårene for de forskjellige betalingsmetodene.

Valuta og valutakurs

Betalingsvalutaen for engangskortet er norske kroner (NOK). Om du gjennomfører en transaksjon i en annen valuta enn NOK, veksles beløpet til NOK. Ved veksling er det daværende valutakurs hos oss som gjelder. Valutakursen beregnes etter en referansekurs som fastsettes av Visa for dette formålet, og som gjelder på den bankdagen transaksjonen ankommer Visa. Du står potensielt i risiko for valutasvingninger i tiden fra kjøpet er gjort, til transaksjonen ankommer Visa. Informasjon om Visas referansekurs finner du her. Forandringer i valutakursen trer i kraft umiddelbart. Informasjon om referansekursen utgis ved forespørsel.

Om oss

Klarna Bank AB (publ), en svensk bank registrert under organisasjonsnummer 556737-0431 med hovedkontor på Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige. Klarna står under den svenske Finansinspektionens tilsyn, Box 10397 Stockholm, instituttnummer 41538. Du finner informasjon om vår lisens på Finansinspektionens hjemmeside.